Cum să combini eficient marketingul online cu cel offline în 2022
Marketing online sau marketing offline, care ar trebui să fie prioritar atunci când îți conturezi strategia de promovare? Răspunsul este simplu: ambele. Compania ta poate avea campanii de marketing de succes pe zeci de platforme diferite, însă sunt ele conectate? Dacă încercpentru branduri este i să cucerești piața actuală, o strategie cuprinzătoare este o necesitate, nu o opțiune, iar îmbinarea eficientă ale celor două este esențială.
Potrivit studiilor Salesforce, 86% dintre specialiști în marketing consideră că crearea unui customer journey coeziv este crucială. Asta înseamnă că este important să îmbini marketingul offline și online în încercarea de a crea experiența corectă pentru utilizator.
Tendințe în marketing în 2022
Deși deja a trecut primul trimestru din acest an, cu siguranță vor mai fi elemente surpriză pentru marketeri. De ce? Pentru că nevoile și comportamentul consumatorilor sunt în continuă schimbare și adaptare la contextul actual, iar orice modificare care apare la nivel global, fie financiară, fie geopolitică, fie de o altă natură, va avea impact rapid. Ce îți rămâne de făcut? Să fii pregătit pentru nou și să îți adaptezi rapid strategia de marketing astfel încât conexiunea pe care brandul tău o creează cu publicul țintă să fie autentică și în pas cu tendințele din domeniu. Începe așadar, atunci când pui bazele unei noi campanii, prin a lua pulsul publicului tău țintă. Vei crește. astfel, semnificativ șansele de succes ale acțiunilor pe care le planifici.
Pe de altă parte, ține cont și de câteva tendințe care deja sunt evidente cum ar fi: preferința consumatorilor pentru conținutul simplu, clar. Acesta îți va asigura o acoperire mai eficientă a publicului țintă și o expunere mai mare a brandului tău și a mesajelor pe care vrei să le transmiți. Pe această listă se numără și videourile scurte, mai mult spre zona de entertainment, care pot conține mesaje puternice și chiar educative, doar pe un ton ușor de receptat.
Dacă vei demara campanii de vânzare, nu uita să integrezi în strategia ta și comerțul pe rețelele de social media. Acestea și-au dovedit deja eficiența și merită încercate indiferent de domeniul tău de activitate. Află și alte tendințe în marketing pentru acest an din cel mai recent ebook realizat de echipa Chilli Ideas pe această temă.
Citește și: 7 motive pentru care obiectele promoționale sunt cruciale pentru orice business
Aspecte de care să ții cont în acțiunile de marketing online
În ultimii ani, marketingul online a câștigat teren, acțiunile brandurilor s-au mutat în acest mediu, pentru că și consumatorii au petrecut mai mult timp pe internet. S-a ajuns însă la un efect care este destul de dificil de combătut: un zgomot puternic, o abundență de mesaje care li se adresează constant, dar pe care consumatorii au ajuns aproape să le ignore tocmai pentru să se simt sufocați.
Mai mult, pentru branduri este mai dificil să iasă în evidență, să se diferențieze și, până la urmă, să facă față concurenței din ce în ce mai acerbă. Pe ce aspecte ar trebui să îți concentrezi energia? SEO ar trebui să fie o prioritate pentru tine și brandul tău, pentru a te asigura că are o expunere organică bună. Website-ul este canalul #2 folosit în marketing, după rețelele sociale, conform Hubspot.
Tocmai de aceea, în 2021, 69% dintre marketeri au investit în SEO. De asemenea, 71% dintre aceștia spun că utilizarea cuvintelor cheie a fost strategia lor numărul 1 pentru SEO. Peste 50% dintre specialiști în marketing consideră că clasamentul cuvintelor cheie și traficul organic sunt principalele modalități prin care măsoară succesul strategiilor lor SEO, potrivit unei analize realizate de Hubspot.
Tot din zona de online, formularele de colectare a e-mailurilor au avut cel mai mare succes în ceea ce privește conversia, având o rată de 15% în 2020, iar în continuare cifrele arată eficiența lor. Desigur, rețelele de socializare sunt considerate a fi cele mai folosite și eficiente canale de promovare, însă nu ar trebui să îți concentrezi toate resursele în direcția aceasta.
Rolul obiectelor media personalizate în marketingul offline
Nu uita însă nici de marketingul offline care, în contextul actual, este un adevărat element diferențiator, iar în acțiunile de acest gen, produsele promoționale sunt esențiale. Obiectele media personalizate și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului și joacă un rol important în apropierea consumatorilor de branduri. 70% dintre companii consideră produsele promoționale în cea mai mare parte sau întotdeauna eficiente în atingerea obiectivelor de marketing, conform PPAI.
Pe de altă parte, statisticile dovedesc clar faptul că majoritatea consumatorilor iubesc să le primească și chiar le folosesc. La nivel global, 85% dintre persoanele cărora li se oferă un produs promoțional au declarat că își vor aminti brandul care li l-a oferit, potrivit unui studiu realizat de ASI Central. Dincolo de a lua decizia de a oferi obiecte media personalizate și de a le integra în campaniile tale de marketing, alegerea produsului potrivit este esențială. 72% dintre consumatori susțin că reputația unui brand se reflectă în calitatea produselor promoționale pe care le oferă, conform unei cercetări realizate de PPAI. Printre obiectele media personalizate cele mai apreciate se numără articolele de îmbrăcăminte pentru exterior, cum ar fi jachetele, iar, de-a lungul vieții unui astfel de produs promoțional, acestea creează cele mai multe impresii, respectiv aproximativ 6.100, potrivit ASI Central menționat anterior.
Citește și: Cum să alegi obiectele media – promoționale personalizate
Inspiră-te dintr-o selecție realizată de echipa Chilli Ideas de produse promoționale personalizate aflate în tendințe în 2022 și alege-le pe cele care se potrivesc brandului tău! Spune-ne ce planuri de marketing ai pentru perioada următoare și ne vom asigura că experiența pe care o vei crea va fi altfel!