Rolul produselor promoționale în campaniile de direct mail
Povestea brandului tău o spui prin toate acțiunile de marketing pe care le faci. Prezența online, cea outdoor, în presă sau evenimentele pe care le organizezi, toate creează experiența consumatorilor. Produsele promoționale sunt un instrument de marketing excelent dacă le foloseșți corect și le însoțești de mesajul potrivit, iar campaniile de direct mail sunt un mod excelent de a integra obiectele media personalizate.
De ce campanii de direct mail?
Spre deosebire de dezordinea digitală pe care am ajuns să o evităm, marketingul prin direct mail atinge psihologia pozitivă a primirii unui cadou fizic și poate fi o componentă utilă a unei campanii de marketing generale, deoarece:
Este memorabil
O notă scrisă de mână sau un articol ales personal poate crea conexiuni emoționale pozitive, mai mult decât un cadou corporativ standardizat.
Are o rată de răspuns mai bună
Datorită acestui angajament tactil, marketingul direct mail se bucură de o rată de răspuns de 30 de ori mai mare decât cel mai puternic canal digital, e-mailul. Are puterea de a spori rentabilitatea investiției cu 20% ca parte a unei campanii integrate.
Citește și : Cum te ajută agendele personalizate în promovarea brandului tău
Există mai puțină concurență
Direct mail este, de asemenea, remarcabil pentru raritatea sa – există cu mult mai puține companii care alocă buget pentru marketingul tactil. Din acest motiv, un element de marketing prin poștă directă iese în evidență.
Oferă multe modalități de a fi creativ
Mailul direct oferă posibilități nelimitate pentru a încânta și a distra destinatarii. Prin intermediul unei platforme de trimitere, specialiștii în marketing pot livra o varietate de articole prezentate în mod creativ: carduri scrise de mână, articole inovatoare de tip swag, cadouri personalizate, dulciuri și delicii, carduri eGift, bilete de experiență și multe altele.
Campanii memorabile de direct mail cu produse promoționale
Iată câteva campanii de direct mail de impact, care au avut la bază o idee originală și un produs promoțional:
1. LavOnline, o curățătorie de haine cu comenzi online, care se ocupă inclusiv de ridicarea și aducerea hainelor de la / la domiciliul clientului, a vrut să se facă cunoscută pe piață și să sublinieze cât de rapid și de simplu este să cureți hainele apelând la serviciile sale.
A trimis potențialilor clienți o cutie de carton pe care era scris „Va fi o lovitură grea pentru pete”. Cutia deschisă imită un tricou și conținea o “roșie”, precum și invitația de a lovi tricoul cu roșia. În urmă impactului, roșia se strivea murdărind tricoul, dar apoi, că prin minune, se strângea revenind la formă inițială, pentru a lasă tricoul curat.
Mesajul: „Pentru a-ți face o idee în privința serviciilor pe care le oferim, lovește tricoul cu roșia. Dacă vrei să ne încerci, înscrie-te pe www.lavonline.it”
2. Compania Athletica, confruntându-se cu problema renunțării clienților la abonamentele la sălile de sport pe motiv că rezultatele exercițiilor fizice nu apăreau instant, a folosit o metodă amuzantă pentru a-i face pe aceștia să înțeleagă că pierderea în greutate este un proces de durată.
Le-a dăruit calendare ce înfățișau un personaj ce devenea mai slab de la o lună la alta (de la o pagină la alta).
3. Furnizorul de sisteme de securitate ADT Security System și-a propus să avertizeze asupra riscului pe care îl poate reprezenta lipsa unui sistem de securitate adecvat. Metoda utilizată a fost poate puțin șocantă, dar cu efect: locuitorii unor clădiri de apartamente s-au trezit pur și simplu că au în casă, în fața ușii, câte un cub mare de carton pe care era scris mesajul „Se poate pătrunde în apartamentul tău mai ușor decât crezi”, alături de datele companiei de securitate.
Cuburile sperietoare erau simple cutii de tip pop-up și fuseseră introduse (în poziția plată) pe sub ușile principale ale locuințelor.
4.Coca Cola, și-a reunit fanii și angajații prin campania “Put on a smile — The wearable movie”. Sute de tricouri au fost imprimate cu cadre dintr-un desen animat și expediate în întreaga lume, împreună cu rugămintea că cei ce primesc tricourile să le îmbrace și să se fotografieze cu ele. Fotografiile cu tricouri au fost apoi reunite într-un filmuleț-poveste, o poveste în care doi prieteni încearcă să facă o gură să zâmbească.