5 idei creative pentru a păstra interesul participanților la un eveniment online
Evenimentele online prezintă, în contextul de azi, un set unic de avantaje. Tehnologia a facilitat organizarea unui eveniment public cu participanți din toată lumea, cu costuri reduse, având în vedere că nu mai vorbim de costurile de catering, închiriere a spațiului sau echipamente tehnice.
Totuși, deși organizarea unui eveniment online este mai facilă din punct de vedere logistic, principala provocare atunci când vorbim despre mediul virtual este menținerea interesului participanților – atenția pe care o acordăm unui discurs din mediul online este mai mică decât atenția pe care am acorda-o unui discurs ținut într-o sală de conferințe, din cauza lipsei interacțiunii fizice directe.
În cele ce urmează, ți-am pregătit câteva idei creative prin intermediul cărora poți menține interesul participanților în timpul unui eveniment online pe care îl organizează compania ta.
1. Gamificarea evenimentului
Pentru a te asigura că îți menții publicul atent, poți include anumite jocuri înainte de începerea efectivă a evenimentului, care nu doar îi vor încuraja pe oameni să participe la eveniment, ci și să își îmbunătățească cunoștințele.
Cu jocuri distractive, cum ar fi cele de tip vânătoare de comori, Trivia sau alte tipuri de competiții, îți poți menține publicul atent și implicat pe parcursul evenimentului. Gândește-te că poți chiar să le oferi puncte participanților care să le aducă anumite beneficii în timpul evenimentului – spre exemplu, oportunitatea de a adresa o întrebare unuia dintre invitați și inclusiv premii.
Chilli Ideas poate fi partenerul tău când vine vorba de personalizarea obiectelor pe care vrei să le dăruiești ca premii – fie că vrei să oferi un breloc, o cană, un tricou sau orice alt obiect care să le amintească participanților că au luat parte la evenimentul tău.
Citește și: Fii la curent cu tendințele anului 2021 în materie de produse promoționale. eBook
2. Include sesiuni de Q&A și prezentări
Creează o interacțiune activă și constantă între tine, ca gazdă a evenimentului online și audiență, prin a-i oferi acesteia posibilitatea de a adresa întrebări. În acest fel, participanții vor obține informațiile care îi interesează, fiind implicați în mod activ într-un eveniment pe care îl vor considera captivant.
Mai mult decât atât, poți încorpora sondaje sau chestionare rapide în webinarul tău sau în prezentarea ta. Acestea maximizează implicarea membrilor și îți oferă, totodată, o perspectivă despre starea și gândurile lor de la acel moment, ceea ce facilitează începerea unei conversații cu publicul.
Citește și: 7 idei creative pentru planul tău de marketing în primăvara aceasta
3. Oferă resurse de studiu
Daca le vei oferi participanților resurse interesante și relevante, vei reuși să îi menții ocupați pe tot parcursul evenimentului. Acest conținut poate să varieze de la videoclipuri relevante pentru profesia sau interesele lor, la documente sau studii care le oferă informații valoroase pe diferite teme, mai mult sau mai puțin dezvoltate în cadrul evenimentului online.
Pe de altă parte, poți să le oferi posibilitatea să descarce înregistrarea evenimentului sau diferite materiale care le pot fi de folos pentru fixarea informațiilor discutate la eveniment.
De asemenea, este indicat să le trimiți înainte participanților remindere care să îi țină conectați în legătură cu evenimentul, precum și orice material care le va menține interesul, cum ar fi agenda, detalii despre speakeri și despre subiectele ce vor fi tratate.
4. Creează un loc special pentru discuții libere și feedback
Pe platforma virtuală pe care vei susține evenimentul ai grijă să le oferi oamenilor posibilitatea de a se conecta între ei. Asigură interactivitate și facilitează inițierea de conversații între participanți, punându-le la dispoziție instrumentele necesare pentru a face aceste lucruri: opțiuni de chat audio, video și text sau chiar posibilitatea de a rezerva întâlniri 1:1 cu experți sau cu speakeri din cadrul evenimentului.
De asemenea, este important să le dai ocazia participanților să îți ofere feebdback după eveniment, fie prin completarea unui mic chestionar, fie printr-un instrument special prin care să afli care este părerea lor și ce ai putea îmbunătăți pe viitor.
Citește și: Ce ar trebui să conțină un onboarding kit pentru angajații din IT
5. Mulțumește audienței pentru participare
Pentru a impresiona și a fideliza participanții, le poți trimite acasă ulterior, după eveniment, mici obiecte-simbol care să arate aprecierea companiei tale față de faptul că au ales să participe la eveniment.
Cu ajutorul Chilli Ideas poți crea materialele promoționale unice, datorită îmbinării funcționalității și design-ului, dar și datorită pincipiilor sustenabile pe care se bazează.
De exemplu, dacă te gândești la o agendă pe post de „thank you”, poți alege notebook-ul A5 Cameron, elegant și cu copertă din bambus, prevăzută cu o banda elastică ce permite fixarea mai multor tipuri de obiecte. Acesta va fi considerat o amintire plăcută, dar va fi și de un real folos pentru notițele de la evenimentele viitoare.
Pe de altă parte, poți alege un încărcător wireless chic, modelul 2 în 1 Angel care dispune de trei module de setare a intensității luminoase, fiind un cadou foarte interesant pentru cei pasionați de gadgeturi. În aceeași categorie intră și boxa portabilă Connor, de mici dimensiuni, realizată din calcar natural și plută, care va fi întotdeauna o idee de cadou cu care nu ai cum să dai greș.
Citește și: Cum și de ce să folosim culorile anului 2021 în strategia de marketing
Echilibrul dintre funcționalitate și design este una dintre principalele tendințe vizibile la nivelul anului 2021 atunci când vine vorba despre materiale promoționale, conform ghidului lansat recent de Chilli Ideas, „Trendspotting 2021: noi tendințe în materie de produse promoționale”.
Indiferent daca alegi un obiect din broșura noastră sau ai o altă idee pe care vrei să o personalizezi, te poți baza pe Chilli Ideas.