Cum alegi metoda de personalizare potrivită pentru produsele textile
Încă de la primii pași ai industriei promoționalelor, produsele confecționate din materiale textile au făcut parte dintre cele mai utilizate obiecte personalizate. Fie că vorbim despre obiecte de îmbrăcăminte, sacoșe, umbrele sau prosoape, combinația dintre costul rezonabil și utilitate le-a păstrat în topul celor mai utilizate promoționale, iar șepcile și tricourile sunt acum lideri incontestabili.
Aproximativ 70% dintre persoane au produse textile personalizate primite de la angajator sau de la partenerii de afaceri. Mai mult, statisticile internaționale arată faptul că 85% dintre oameni își vor aminti numele unul brand dacă i-a oferit un astfel de cadou. Este, până la urmă, un item folosit zilnic.
Și pentru că o parte esențială a unui produs promoțional este personalizarea, metodele de imprimare a produselor textile au devenit de-a lungul timpului din ce în ce mai numeroase și mai performanțe. Ai variante de personalizare dintre care să alegi, dar… ce alegi și cum alegi? Trebuie să ai în vedere costurile, timpul de execuție, cantitatea de produse, forma și culoarea lor, materialul din care sunt confecționate și imaginea pe care dorești să o imprimi.
Iată care sunt metodele prin care produsele confecționate din materiale textile sunt personalizate:
Serigrafia
Pentru necunoscători, serigrafia este un fel de „imprimare cu șablon”, în care șablonul îl reprezintă o sită foarte fină care are o parte din orificii astupate și o parte libere, lăsând astfel să treacă prin ea vopseaua doar pe o suprafață de forma și dimensiunea dorită (și anume forma care se dorește a fi inscripționată).
Se poate realiza pe orice tip de material textil, atât din fibre sintetice, cât și naturale, atâta vreme cât suprafața produsului este plană, așa cum este și sita. Cernelurile folosite sunt preparate special pentru a reproduce codurile pantone, iar fiecare culoare este imprimată separat. Personalizarea este durabilă și destul de elastică, dar apare o oarecare încărcare a materialului cu vopsea, încărcare ce are, de altfel, farmecul ei.
Personalizezi prin serigrafie: tricouri, sacoșe din bumbac, umbrele, șorțuri, cămăși, huse, salopete, hanorace.
Alegi serigrafia pentru:
- rapiditate la cantități medii și mari
- culori speciale (pantone), mai ales dacă este vorba despre auriu și argintiu
- costuri reduse pentru cantități mai mari
- rezistență la spălări repetate
Nu pentru:
- imagini complexe (policromie, gradient), mai ales pe textile închise la culoare
- țesături care nu au textura fină sau țesături rare
- rapiditate la cantități mici
- costuri reduse pentru cantități mici.
Citește și : De ce este rentabilă investiția în produse promoționale
Transferul de serigrafie
Este asemănător serigrafiei, numai că imprimarea se face pe un alt suport (o folie) și apoi este transferată, la presiune și căldură, cu ajutorul unei prese termice, pe produsul dorit. Poți astfel imprima și produse care nu au suprafața perfect plană. Imprimarea nu are elasticitatea dată de alte metode de personalizare, dar, în schimb, se pot imprima în bune condiții sigle cu detalii fine sau imagini policromie, chiar și pe materiale mai dificile (fleece/polar, pique sau non-woven, de exemplu).
Personalizezi prin transfer de serigrafie: șepci, rucsacuri, jachete fleece, sacoșe non-woven, genți.
Alegi transfer de serigrafie pentru:
- rapiditate la cantități medii și mari
- culori speciale (pantone)
- costuri mai reduse pentru cantități mai mari
- costuri mai reduse pentru imprimări policromie pe textile de culoare închisă
- natura produsului nu permite alte metode de personalizare.
Nu pentru:
- personalizări de dimensiune mare
- produse care se vor spăla des
- rapiditate la cantități mici
- costuri reduse pentru cantități mici.
Broderia
Este o artă cu tradiție a decorării textilelor. Ea conferă prestanță și un aspect exclusivist produsului personalizat, mai ales dacă optezi pentru broderia 3D. Este durabilă și se pretează oricărui tip de material. De obicei, se personalizează prin broderie produse de calitate, un motiv fiind și acela că nu este printre metodele de personalizare cele mai ieftine.
Atunci când alegi această metodă de personalizare, ești oarecum restricționat în privința coloritului imprimării, deoarece culorile de ață sunt cele standard de la producători. Există posibilitatea de a produce ațe de anumite culori, la cerere, însă doar pentru cantități foarte mari. De asemenea, personalizarea trebuie să fie pe o suprafață relativ mică, pentru că produsul devine semirigid în zona brodată. Pentru produse finite, gata asamblate, personalizarea se poate face doar în locurile în care poate avea acces mașina de brodat, sau descosând în prealabil anumite părți ale produsului, pentru acces.
Pot fi personalizare prin broderie jachete fleece, tricouri polo și tricouri din materiale mai grosuțe, cămăși, șepci, prosoape, halate de baie, fulare, căciuli și veste.
Alegi broderia pentru:
- aspect premium
- rezistență la spălări repetate
Nu pentru:
- preț scăzut
- imagini complexe (policromie, gradient)
Sublimarea
Sublimarea este un proces prin care un element trece din stare solidă în stare gazoasă. În cazul personalizării prin sublimare, ,,elementul” în cauză este pigmentul de culoare. Imaginea ce se dorește a fi inscripționată se printează pe o coală specială, utilizând o imprimantă și cerneluri destinate acestei metode de personalizare. Coala printată se aplică peste produsul textil și se introduc împreună în presa de sublimare. Datorită căldurii și presiunii ridicate, pigmenții de culoare din cerneală se transformă în vapori, iar moleculele din produsul textil se deschid, permițând pătrunderea vaporilor de vopsea în ele. Culoarea este pur și simplu încorporată în moleculele produsului textil. Personalizarea este rezistentă, elastică și fină la atingere, nu modifică și nu încarcă textura țesăturii, lasă țesătura ,,să respire”. Se pot imprima imagini multicolore, cu grad de complexitate ridicat, pe suprafețe mari.
În general se realizează pe produse cu minimum 60% material sintetic (poliester), de culoare albă sau în nuanțe deschise, iar grafica se imprimă de obicei CMYK (fără culori speciale, pantone), mai ales pentru cantități mici.
Personalizezi prin sublimare: echipamente sportive, fanioane, steaguri, eșarfe, umbrele, panglici satinate.
Alegi sublimarea pentru:
- costuri rezonabile pentru cantități mici
- imagini complexe (policromie, gradient)
- rezistență la spălări repetate
- rapiditate pentru cantități mici
- materiale preponderent sintetice
Nu pentru:
- rapiditate la cantități medii și mari
- culori speciale (pantone), mai ales dacă este vorba despre auriu și argintiu, la cantități mici și medii
- costuri reduse pentru cantități mai mari
Citește și : Rolul produselor promoționale în campaniile de direct mail
Printul digital
Imprimarea digitală (sau imprimarea DTG – direct to garmet /direct pe textile) este un procedeu ce folosește o imprimantă cu tehnologie inkjet specializată. Imaginea este „printată” direct pe produs, cernelurile fiind absorbite în țesătură. Personalizarea este rezistentă, elastică și fină la atingere, nu modifică și nu încarcă textura țesăturii, ci o lasă „să respire”.
Se pot imprima imagini multicolore, cu grad de complexitate ridicat, pe suprafețe mari. Pentru textilele colorate este necesară imprimarea prealabilă a unui strat alb, care duce la o considerabilă creștere a costurilor și a timpului necesar imprimării. Această etapă face ca imaginile multicolore imprimate să arate bine și dă personalizării o anumită grosime (o încărcare a materialului).
În general se realizează pe produse cu minim 60% fibre naturale (bumbac, in), iar grafica se imprimă exclusiv CMYK (fără culori speciale, pantone).
Personalizezi prin print digital: tricouri, sacoșe de cumpărături, cămăși.
Alegi printul digital pentru:
- costuri rezonabile pentru cantități mici
- rapiditate pentru cantități mici
- imagini complexe (policromie, gradient)
- rezistență la spălări repetate
- materiale preponderent naturale
Nu pentru:
- rapiditate la cantități medii și mari
- culori speciale (pantone, auriu, argintiu)
- costuri reduse pentru cantități mai mari.
Toate aceste metode de personalizare necesită timp suplimentar pentru pregătirea materialelor, pentru uscarea/fixarea personalizării sau uneori pentru pregătirea produsului pentru personalizare (fiecare metodă cu pregătirile ei) și este foarte important să ai în vedere că grăbirea oricăreia dintre aceste etape duce la pierderi de calitate. Un timp mai scurt în presă, o rezoluție de imprimare mai mică, o uscare mai pe fugă se vor traduce într-o personalizare care pică de pe produs, care se curăță rapid, arată rău sau se întinde în țesătură după prima spălare.
Curățarea și întreținerea produselor textile personalizate
Pentru ca personalizarea să reziste în timp și culorile să nu piardă din strălucire, este necesar să se acorde atenție întreținerii și curățării produselor textile personalizate. Oricare dintre cele menționate ar fi metoda de imprimare la care ai apelat, produsele textile personalizate:
- se spală la temperaturi de maxim 40 de grade, respectiv 30 de grade pentru print digital, întoarse pe dos
- nu se fierb, nu se lasă la înmuiat timp îndelungat, nu se curăță chimic, nu se curăță cu detergenți pe bază de clor sau alți înălbitori
- nu se storc în mașina de spălat la program cu turație mare
- se usucă natural, întoarse pe dos
- se calcă fără aburi, cu partea imprimată pe dos sau acoperită cu o altă pânză
Deși poate părea că sunt multe reguli restrictive, este, de fapt, vorba, în general, despre aceeași atenție pe care trebuie să o acordăm tuturor hainelor colorate sau cu imprimeuri pe care le achiziționăm din magazin.
Ai în plan să le oferi partenerilor și echipei tale astfel de obiecte media personalizate? Let us know! Consilierii noștri te vor ajuta cu #chilliideas pentru a face alegerile potrivite.