Ce presupune personalizarea obiectelor media prin tampografie
Când vine vorba de personalizarea produselor promoționale mici pentru casă sau birou (brelocuri, pixuri, căni, USB-uri, portcarduri, etc) prima alegere este tampografia — pentru că este colorată, este mai puțin costisitoare și se poate realiza atât pe suprafețe plane, cât și pe cele curbate.
Procesul de tampografie este relativ simplu și, dacă nu eșți inițiat în domeniu, ti-l poți imagina ca pe un fel de ștampilare a produselor.
Sunt totuși câteva aspecte referitoare la tampografie pe care este important să le cunoști bine:
- pentru produse realizate din diferite tipuri de materiale se utilizează diferite tipuri de cerneluri de tampografie, de aceea și costurile de personalizare sunt diferite. De exemplu, imprimarea unei sigle prin tampografie pe un pix de metal este mai costisitoare decât imprimarea ei pe un pix de plastic.
- fixarea cernelurilor de tampografie pe produse necesită un anumit timp de uscare care poate fi și de câteva zile. În cazul obiectelor din metal, de exemplu, este nevoie de minimum 3 zile. Nerespectarea acestui timp afectează semnificativ rezistența în timp a personalizării.
- tampografia este o metodă de personalizare de rezistență medie, de aceea siglele trebuie poziționate pe produse în locuri care nu sunt atinse cu mâna atât de des atunci când încep să fie folosite.
- spălarea produselor tampografiate (căni, pahare, scrumiere, boluri, termosuri etc.) se face doar manual, fără să fie folosiți detergenți corozivi sau abrazivi, fără bureți cu suprafață aspră și nu cu apă fierbinte.
- produsele ieftine și foarte ieftine pot fi realizate din materiale și combinații de materiale necostisitoare, dar în același timp cu structura neomogenă; această neomogenitate este insesizabilă cu ochiul liber, dar face ca imprimarea prin tampografie să nu aibă aceeași rezistență pe întreaga suprafață a produsului.
- tampografia se face de obicei la culori liniare (pantone); pentru policromie se preferă alte metode de personalizare, pe produsele curbate, dimensiunea maximă pentru personalizare prin tampografie este, de regulă, de jumătate din diametrul produsului la nivelul la care se aplică sigla. Tampografia se poate realiza și pe o suprafață mai mare, dar este un proces mai costisitor.
Citește și : Cum să alegi obiectele media – promoționale personalizate
Ce alternative la personalizarea prin tampografie ai la dispoziție
Decalcomania este procedeul de transfer al oricărui tip de desen pe obiecte din ceramică, sticlă, porțelan sau emailate, urmat de o coacere a produsului rezultat, în cuptoare specializate.
Avantajele decalcomaniei:
- imaginea întipărită nu se curăță, personalizarea este foarte rezistentă
- se poate imprima întreaga suprafață a produsului
- se poate realiza imprimare atât la culori liniare (pantone), cât și policromie.
Decalcomania are însă costuri mai ridicate decât tampografia și nu se poate realiza pe orice tip de material.
Printul digital UV presupune faptul că grafica dorită se imprimă (print) direct pe produse.
Avantajele printului digital UV:
- se poate realiza imprimare policromie
- nu necesită uscare și nici pregătirea în prealabil a unor matrițe
- se poate face print UV cu lacuri transparente mate sau lucioase; aplicat peste personalizare, lacul oferă acesteia un efect deosebit și rezistență sporită
- se poate imprima aproape orice tip de material
Printul UV nu se realizează însă în culori liniare (pantone) și, în general, este mai costisitor decât tampografia.
Citește și : Cum folosim obiectele promoționale personalizate din domeniul tehnologiei
Gravura laser presupune faptul că imaginea este ,,săpată” în material, care poate să fie lemn, metal, sticlă, plexiglas sau piele. Culoarea imprimării este dată de materialul produsului.
Avantajele acestei proceduri:
- se pot reda detalii foarte fine
- este o personalizare elegantă
- nu se degradează în timp.
Gravura mecanică poate fi realizată pe lemn, metal, plexiglas, însă nu are aceeași precizie ca gravura laser. Este o metodă de personalizare necostisitoare.
Timbru sec și folio, în această situație, imaginea este adâncită în suprafața produsului din piele sau carton; la folio se aplică o folie colorată peste personalizare, aceasta fiind, de obicei, aurie sau argintie.
Vrei să oferi cadouri corporate echipei sau partenerilor tăi? Avem #chilliideas pentru a te ajuta să alegi obiecte media de impact personalizate exact așa cum îți dorești! Începe o discuție cu unul dintre consultanții noștri.