Cum se adaptează industria de e-commerce la comportamentul Generației Z
Industria e-Commerce este în permanentă și rapidă schimbare, fiind nevoită să se adapteze comportamentului și nevoilor clienților, aflate în continue. Având în vedere nenumăratele întâmplări și evenimente neprevăzute care pot apărea de-a lungul timpului (așa cum a fost pandemia), magazinele online trebuie să vină în întâmpinarea clienților cu soluții la provocările de care ei se lovesc.
Nativii digitali, cum sunt tinerii din Generația Z, sunt persoane dificil de mulțumit, întrucât sunt din ce în ce mai greu de atras și de fidelizat de către branduri, loialitatea lor fiind deseori discontinuă.
Acest lucru se întâmplă pentru că tehnologia le oferă alte cadre din ce în ce mai interesante, însă doar pe moment. Și totuși, cum reușim, ca oameni de marketing, să le atragem atenția și să îi facem pe clienți să rămână cât mai mult timp fideli brandului nostru?
Ei bine, pentru generația Z, cei născuți între 1997-2012, care reprezintă o forță de consum în creștere, personalizarea este un instrument sigur de conversie și de fidelizare. Specialiștii susțin că până la 80% dintre consumatorii din această categorie sunt mai predispuși să cumpere atunci când brandurile le oferă experiențe personalizate.
Pentru că aceștia sunt influențați de tehnologie, economie, sau anumite evenimente, este vital să le înțelegem preocupările și frământările, pentru a ne conecta cu ei într-un mod semnificativ și personal. În același timp, este important ca un brand să fie transparent și autentic.
În plus, trebuie să ții cont de faptul că tinerii vor prețui mai mult afacerile mici, sustenabile și care au grijă de mediul înconjurător sau care descurajează risipa. Prin urmare, ei cred că afacerile de la care cumpără produse ar trebui să fie mai responsabile, să își asume misiunea de a face lumea un loc mai bun și mai corect.
Chilii Ideas știe cât este de important pentru business-ul tău din e-commerce să rămână up-to-date și conectat la dorințele consumatorilor. Un alt aspect important de menționat este că mai mult de jumătate dintre cumparatorii tineri adulți, 30% din Generația Z și 36% din Millennials vor cumpăra pe viitor mult mai puțin din magazinele fizice, optând pentru cumpărăturile online.
Citește și: Studiul Insights PulseZ: Provocările Generației Z
Hai să vedem împreună cum le poți oferi oferi clienților experiențe personalizate. Iată câteva idei testate și care dau rezultate pentru fidelizarea acestuia. De exemplu, un program de fidelizare și recompensare poate fi bine privit de către Generația Z.
Fiind foarte atenți la ceea ce cumpără și la prețurile produselor, ei apreciază orice recompensă pe care o pot primi în urma achiziționării unor produse preferate de pe site-ul tău, o dată la ceva timp.
În funcție de sezon, poți alege cadouri personalizate; de exemplu, un recipient compact și util, cu design catchy pentru crema de plajă, sau un portfard, pot fi produse îndrăgite de iubitorii de vară.
După ce aceștia au cumpărat de pe site-ul tău articole de plajă, îi poți răsplăti astfel, după acumularea unui număr de puncte sau pur și simplu le poți dărui un cadou care să le fie de folos și în ton cu vremea de afară.
Îi vei impresiona pe tineri cu un breloc cu parfum de vară, de călătorii și de explorare, un dispozitiv care se conectează la aplicația GPS din telefon. În aceeași notă de vacanță, cifrul care se atașează la troler va da siguranță oricărei drumeții și va aduce amuzament și ingeniozitate în crearea codului secret care sigilează bunurile personale.
De asemenea, produsele de birou care să le reamintească de plăcerea călătoritului – un glob pământesc și un pix de materiale sustenabile, pot fi bine-venite.
Un alt accesoriu apreciat de un tânăr care iubește ieșirile și plimbările în aer liber, și care ține la mediul înconjurător și la sănătatea sa și circulă des cu bicicleta, va fi farul de bicicletă. Acesta va fi iubit în serile răcoroase în care își va dovedi utilitatea.
O altă idee interesantă și de impact ar fi să dezvolți un plan pentru a-i atrage cu ceea ce se numește gated content: creează promoții exclusive pentru diferite grupuri în funcție de vârstă, ocupație, interese, întrucât va aceștia vor genera sentimentul de fi special.
Citește și: Stay young & enjoy the moment. Feel young & enjoy the life.
Tinerii generației Z sunt în general iubitori de well-being, așa că îi poți surprinde plăcut cu un set de spa personalizat cu logo-ul tău. Mai mult, le poți oferi o experiență asemănătoare cu ajutorul unui umidificator de aer, în care se pot introduce câteva picături din uleiurile esențiale preferate.
Nu vei da niciodată greș cu device-urile de orice fel, întrucât acești inițiați în tot ce înseamnă tehnologie le consideră accesorii de nelipsit.
Creează engagement pe site-urile tale de e-commerce cu conținut scurt și rapid care să-și facă loc cu ușurință în viețile lor ocupate și provoacă-i să-l share-uiască printre cunoscuții lor.
Răsplătește-le implicarea fie organizând un giveaway cu șanse mari de câștig (atenție, acești tineri nu au încredere în competiții sau în trageri la sorți) la care să oferi fie o boxă portabilă foarte chic, fie o lampă de birou cu port usb.
Sfatul nostru este să îți urmărești și să îți cunoști îndeaproape comunitatea de consumatori, pentru a știi cât mai bine ce li se potrivește și cu ce anume poți să îi fidelizezi cu ușurință.
Apelează la Chilli Ideas pentru o ancorare cât mai exactă în lumea și preferințele generației Z și lasă-ne să-ți fim parteneri în recompensarea acesteia cu cele mai inspirate produse.